Четирите „съставки“ на добрия дигитален дизайн

В готварството е прието, че има няколко есенциални съставки, без които много ястия няма да станат вкусни.
Защо да не обърнем този подход, прилагайки го в дизайна?

John Maeda e известен дизайнер, който съчетава годините си опит и креативното си мислене, като извежда четири основни „съставки“ на дизайна, като по този начин дава един чудесен „пищов“ за всеки, който се интересува, или практикува професията дизайнер. Ето ги и тях:

Проучване
Проучването задава много важен въпрос: „Какво иска потребителят?“
Задаването на много въпроси е хубаво, но трябва да се внимава с хаосът от информация: прекалено обширното проучване може да ни обърка, и добрите идеи могат да изчезнат в огромната купчина.
Недостатъчното проучване ще даде идеална почва за прекалено субективен дизайн, решен по собствена преценка от дизайнера, което също трябва да се избягва.

Емпатия
Да се вслушаш в желанията и исканията на клиентите може да изстреля продукта на първо място сред конкуренцията. Емпатията при създаването на продукт дава възможност за фокусиране върху това кое е важно за клиентите, и кое е излишно.
Прекалено много емпатия ще доведе допрестараване, а това трябва да се избягва, защото потребителят не е статичен и има нужда от постоянна промяна. Ниските нива на емпатия ще накарат потребителите да потърсят друг продукт, защото ще почувстват, че гласът и желанията им нямат значение.

Опростен дизайн
Опростеният дизайн се фокусира върху малкото, но качественото. Но и тук трябва да се внимава – ако дизайнът е съвсем елементарен, на потребителя ще му писне бързо. Сложният дизайн, от друга страна, ще направи продуктът труден за използване.

Скорост
Под скорост се има предвид бързината на доставяне на готовият продукт. Изпращането на редовни, поетапни и важни актуализации ще задържи вниманието на потребителите. Прекалено големите и бързи промени обаче могат да уплашат потребителя.

Един перфектен бленд
Спазвайки горепосочените „съставки“ , доставянето на добър продукт става много по-лесно: тези препоръки са валидни както иза изработнавено на един уебсайт, така и на цяла система на управление, например.