Как правим дизайн, който е невидим, и то по начин, по който да приляга на всеки един уебсайт?
Отговор на този въпрос можем да имаме само, когато се запитаме: „Какво е добър дизайн?“
Естествено, еднозначен отговор няма. Но това не означава, че не трябва да се следват някои важни принципи, когато става въпрос за създаване на сайт. Ето някои от тези правила.
Добрият дизайн прави продукта лесен за използване
Типична грешка на дизайнера е да разгърне творческият си потенциал за нещо, което няма нужда от голямо разкрасяване. Някои елементи на уебсайта трябва да бъдат семпли, лесни за откриване, и без множество ефекти.
Равносметката е също крайно необходима техника за усвояване, която помага на дизайнера да стъпи на твърда почва.
Няколко стъпки назад, с цел преглед на работата, могат да свършат чудеса. Ако дизайнерът не поставя работата си в перспектива, голяма част от продуктите стават непрактични.
Задаването на въпроси е още един важен аспект в работата на дизайнера, защото елиминира голяма част от проблемите, които биха възникнали в бъдеще.
Въпроси като: „Какво искам да постигна с тази техника?“, „Каква емоция/действие искам да предизвикам?“, „Ще използвам ли тази техника и след година; и колко често ще се използва по принцип?“ могат да изчистят излишните елементи от един проект.
Цветовете
Цветът на даден елемент може да има много по-силен ефект, отколкото сме склонни да повярваме. Важно е да помислим върху това каква ни е аудиторията. Понякога универсалните правила като „ червеното е цвят на страстта“, или „ зеленото дава асоциации с природата“ не са достатъчни, защото дадени култури не възприемат тези цветове по същия начин.
Да бъдем прости
Простото е лесно за разбиране. Сгъстяването на дадено послание в едно изречение, вместо три, е препоръчително. Когато пишем текстове за сайт, както се случва точно сега, не се състезаваме за обем, поради простата причина, че не сме в училище. Искаме текстът да е кратък, лесен, приятен, да се разбира от всички, и да дава необходимата информация.
Четлив текст
Няма значение колко специален и хубав е шрифта, ако не може да се чете лесно. Четливостта на текстовете в сайта трябва да е приоритет номер едно за дизайнера.
Потребителят трябва да може бързо, лесно и приятно да намира необходимата информация. Всички моменти, които затрудняват до достигането на необходимата информация, водят до излишни нерви, които предизвикват негативно отношение и дори напускане на сайта.
Магията
Само със спазване на правила не става. Всеки дизайнер има собствен механизъм за откриване на идеи, прилагането им, корекциите, и добавянето на екстри, които ще карат потребителите да влизат в сайта отново и отново.
Качеството на дизайнера си проличава там, където цялостният продукт е в хармония със себе си. Като говорим за „невидим“ дизайн, нямаме предвид продукт, лишен от изображения и интересни шрифтове. Добрият дизайн е сбор от „невидими“ елементи, като: подходящи изображения; изчерпателен, но кратък и приятен за четене текст; внимателно премерени разстояния между отделните елементи в сайта; и още много други.
„Добрият дизайн, когато е изпълнен правилно, става невидим. Само когато е направен лошо, го забелязваме“ – Jared Spool, софтуерен разработчик и програмист
Материали от designshack.net
Хареса ли ви прочетеното? Изпратете ни запитване тук:
[ninja_form id=8]