Поговорихме, че дизайнът трябва да е невидим. Но дизайн без съдържание не прави сайт. Затова решихме да продължим темата с напътствия за това как да структурираме съдържанието на един уебсайт.
Макар, че всеки има различни интерпретации за това какво е „добро“ при изработката на уебсайт, двадесет и няколко години опит в световен мащаб, и много статии по темата, извеждат на преден план някои забележително точни напътствия. Селектирахме най-важната част от тях.
Сайт, който оправдава очакванията
Потребителите очакват да намерят информацията на типични места в сайта. Ето един пример: начинът, по който потребителят стига до картата, която показва местоположението на магазина. Какво може да се обърка? Ами, много неща – картата може да е счупена; картата може да не е лесно достъпна, да се налага кликане на няколко страници подред, докато се стигне до нея. Какво е решението?
Ако знаем за този конкретен проект, че първата работа на потребителя е да разгледа работното време – тогава трябва да направим всичко възможно работното време да е бързо за намиране, и сложено на правилното място.
Ако сме направили проучване и главната цел на потребителя е да се разгледат намалените продукти в сайта, правим страница с намалени продукти, и я слагаме в менюто.
Това са само някои от ситуациите, с които можем да се сблъскаме при систематизирането на информацията за бъдещият уеб сайт.
Предизвикване на доверие
Доверието е мощен инструмент, с който влияем на потребителското поведение. Ако грабнем доверието на потребителя, той не само ще ни стане клиент, но и ще ни препоръчва пред други хора.
Подходящ начин да засилим интерес, прерастващ в доверчивост е да сложим отзиви на клиенти в сайта (testimonials).
Малките текстове
Независимо дали става въпрос за бутоните в сайта, или за малък текст, който води до друга страница – малките текстове влияят силно върху потребителя.
Проучване на Google сочи, че при смяна на текста “Запази стая“ с по-неангажиращото “Провери свободни стаи”, потребителите увеличават активността си със 17%. Защо?
Истината е, че въпросният текст е бил сложен твърде рано. Потребителите още са опипвали почвата и не се чувствали достатъчно ангажирани да кликнат на текст, който директно да ги ангажира с потенциална резервация на стая.
Потребителите четат хаотично
Текстовете в сайта трябва да се нагодят към начинът на четене. Пример за това е илюстрацията по-горе.
Виждаме, че началото е най-важната част от текста, което не е учудващо.
Следователно, добрият сайт ще се съобрази с този начин на четене и ще предостави информацията на правилното място в страницата.
Контактната информация
Контактната информация трябва да е откриваема. Много малко потребители ще се зарадват, ако се налага да преровят сайта, за да намерят контактната информация. Необходимо е да предоставим информацията по начин, по който всеки може да се ориентира за отрицателно време.
Разчистете бъркотията
Наличието на много изображения, бутони и текст може да направи потребителското изживяване объркващо и неприятно. Разчистването на излишните елементи ще допринесе за изпъкването на важната информация в сайта, ще подобри цялостното представяне пред клиента, и ще насочи вниманието към същественото, вместо да разсейва с излишното.